Webinar

Er du klar til den nye bogføringslov?


Bogføringsloven Business Central Continia Digitalisering


Fremtidens bogføring skal være digital – har du styr på kravene?

Med den nye bogføringslov er der kommet krav til, at størstedelen af alle virksomheder skal føre deres regnskab i et digitalt regnskabsprogram samt opbevare deres bilag digitalt.

Vi får jævnligt spørgsmål om, hvordan man som virksomhed skal forholde sig til de nye krav, og om Business Central er et godkendt system til digital bogføring.

På dette webinar samler vi nogle af de spørgsmål, vi har fået, og Kenneth Fulgsang Christensen og Anna Lene Andersen står klar bag kameraet til at fortælle dig, hvordan du skal forholde dig til den nye bogføringslov. Det gælder dig, der kører på et ældre regnskabsprogram, dig der slet ikke har et regnskabsprogram og selvfølgelig dig, der allerede har Business Central.

Spørgsmålene er mange:

  • Hvornår rammer det mig?
  • Skal jeg skifte regnskabsprogram?
  • Hvad er et registreret bogføringssystem?
  • Er Business Central et godkendt regnskabsprogram?
  • Hvornår skal bilag være digitale?
  • Skal jeg bruge andre løsninger?

Vi har sat 45 minutter af, og gør alt hvad vi kan for, at du føler dig tryg i de nye bogføringskrav og ikke mindst i din fremtid.

Om bogføringsloven

Den nye bogføringslov er især rettet mod digitalisering og automatisering af din virksomheds bogholderi, så det er en god mulighed for at få optimeret jeres manuelle processer.

Bogføringsloven trådte i kraft den 1. juli 2022, men kravene til din digitale bogføring tilføjes løbende frem mod 2026. Spørgsmålet om, hvornår det præcis er tid til at gå i gang med at digitalisere håndteringen af dit regnskab, afhænger af om du hører til regnskabsklasse A, B, C eller D. Det er forventet, at virksomheder i regnskabsklasse B, C og D skal leve op til de nye krav og bogføre digitalt d. 1. juli 2024.

Agenda

  • Introduktion
  • Om bogføringsloven
  • Status på Business Central
  • Hvorfor du skal overveje Continias produkter
  • Hvad skal du gøre nu?
  • Afrunding og spørgsmål

Målgruppe

Webinaret er relevant for dig, der har spørgsmål omkring den nye bogføringslov. Det er især relevant for dig, der kører på en ældre version af Business Central, NAV eller et tredje ERP-system – og dig, der slet ikke har et digitalt regnskabsprogram endnu.

Kører du allerede på en BC Cloud, vil du også få relevant viden om de nye krav.



Webinaret er afholdt

Se optagelsen nedenfor



Del dette event


Dine oplægsholdere

Image

Kenneth Fuglsang Christensen
Director of Operations


Image

Anna Lene Andersen
Senior Consultant