Værd at vide om Business Central Fall Release 2021

Bladene falder af træerne, temperaturen daler, og vi finder det varme tøj frem igen; efteråret er på vej og det samme er den nyeste version af Business Central. Den 1. oktober udgiver Microsoft nemlig deres Business Central Fall Release 2021, også kaldt release wave 2 2021 eller Business Central version 19.

Ligesom med årets første udgivelse den 1. april, har Microsoft fortsat fokus på hurtigere at gøre brugeren mere produktiv. Det skal spare tid, ressourcer og energi at bruge Business Central – så vi kan fokusere på det vigtige. Derfor opdaterer Microsoft de indbyggede præsentationer til at dække flere standardenheder for bedre onboarding til flere forretningsroller.

Business Central skal udvikle sig i takt med brugerens øgede digitaliseringsbehov, og siden lanceringen i 2018 har Microsoft aktivt lyttet til deres brugere og kunder igennem Microsoft Dynamics 365 Ideas – en platform, hvor du som kunde eller partner kan indsende forbedringsforslag direkte til udviklingsteamet i Microsoft. I den nyeste version kan vi eksempelvis se flere funktionsudvidelser af centrale processer samt forbedringer af rapportering og forsyningskædeområdet.

Microsoft har derudover lavet en forbedret integration til Microsoft Teams og Excel med deres Bedre med Microsoft 365 initiativ, som skal skabe endnu mere synergi i Dynamics 365 universet. Desuden fortsætter Microsoft deres hurtige ekspansion til flere lande og regioner, så Business Central med denne opgradering bliver tilgængeligt i mere end 50 lande/regioner verden over.

Farvel til omfattende opgraderingsprojekter

Det smarte ved Microsofts halvårlige opgraderinger er, at du slipper for store opgraderingsprojekter, som koster både tid og penge. Hvis du har en Business Central Cloud løsning, får du helt automatisk den nyeste version – fuldstændig ligesom når din smartphone opdaterer dine apps. Hvis du har en On-Premises version, men ønsker at få den nye version, så tag fat i os – vi hjælper dig naturligvis.

En opdatering til den nyeste Business Central version kan dog, i visse tilfælde, have indvirkning på dine tilpasninger. Derfor kan det være en god idé at læse mere om vores opgraderingsaftale på dine tilpasninger, også kaldet extensions. Med opgraderingsaftalen sørger vi for, at dine extensions altid er kompatible med den nyeste version af Business Central, så du ikke kommer til at mangle funktioner i den nye version.

Flere og flere omfavner digitaliseringen

Der er ingen tvivl om, at flere virksomheder opdager fordelene ved digitaliserede arbejdsgange og integrerede løsninger. Med Business Central som en del af din hverdag, arbejder du ud fra ét system, som forbinder mennesker, processer og indblik – og hvor du hurtigt kan få adgang til vigtige, realtids virksomhedsdata. Løsningen kan tilpasses lige netop din virksomheds behov, fordi den kan skaleres op og ned, og fordi du altid har markedets nyeste funktioner til rådighed. Hvis du er nysgerrig på Business Central, kan du læse mere om løsningen her.

Lær mere om Business Central

Modtag vores e-bog: IT-eksperternes bedste grunde til at gå i skyen


Flere og flere virksomheder flytter i skyen, og det er der gode grunde til. I vores e-bog guider vi dig til en fremtid med Microsoft Dynamics 365 Business Central Cloud.


Download e-bogen her

Vil du vide mere?


Image

Rasmus Torpe

Product Director Business Central