2020 er ved at gå på hæld – og sikke et år!

I starten af året skrev vi om vores ambitioner og planer for 2020. Der er ingen tvivl om, at det har været et anderledes, men også rigtigt godt år for RelateIT. Derfor vil vi gerne sige tusind tak for i år til alle kunder, samarbejdspartnere og kollegaer.

Nu hvor året nærmer sig sin afslutning, har de tre direktører taget en (virtuel) snak om RelateITs milepæle, oplevelser og udvikling i 2020. Den samtale får du et indblik i lige her.

2020 i sin helhed – hvad er der sket?

Året har budt på uforudsigelighed og andre måder at arbejde på, men vi ser alligevel tilbage på et godt år for RelateIT med mange spændende kundeprojekter.

Simon: Vi kan vist hurtigt blive enige om, at 2020 har været et atypisk år, hvor situationen pludseligt gjorde, at virtuelle møder og hjemmearbejde har fyldt ekstremt meget. Men det har også ledt til, at verden nu føles mindre og de virtuelle møder er blevet bedre. Så man kan vel sige, at afstanden i virkeligheden har gjort os tættere.

Carsten: Ja, grænsen rykkes hele tiden for, hvad der kan lade sig gøre på afstand. Vi har for eksempel bevist, at vi kan skabe tillid mellem mennesker og starte projekter op over virtuelle møder. Det har vi både set ved nye kundesamarbejder, men også da vi i foråret åbnede vores Aalborgkontor. Det er ret stort at opleve. Når det så er sagt, har vi da alle sammen savnet at kunne mødes med flere af vores kunder, partnere og kollegaer – for det er her de personlige, tætte relationer udvikles.

Poul: Det har også været et år, hvor digitalisering virkelig er blevet sat på dagsordenen – og det har vi da kunne mærke. Endnu flere kunder har opdaget værdien i fleksible og agile løsninger, som Business Central Cloud, Power BI, Power Apps, og integration til webteknologi. På den måde, har året medført en masse spændende projekter, som vi er glade for at kunne samarbejde med vores kunder om.

Om at være stolt af sine medarbejdere

Gennemgående for samtalen om 2020, er taknemmeligheden over medarbejdernes gå-på-mod og fleksibilitet.

Carsten: Jeg er virkelig stolt af medarbejdernes omstillingsparathed. Vi er jo vant til at sidde ved siden af hinanden på kontoret, og pludselig ændrer det sig til, at vi skal sidde hjemme med børn i baggrunden, og en hund der skal luftes – og vi skal stadig levere. Det har alle medarbejderne virkelig klaret til UG, og det gør mig stolt.

Simon: Også vores opkvalificeringsdage blev udfordret af, at vi ikke kunne mødes. Heldigvis var vi allerede ved at planlægge et virtuelt setup for nogle af dagene, så værktøjerne var sådan set på plads. Jeg er rigtig glad for, at vi ikke gik på kompromis med nysgerrigheden over for ny viden. Men vi kan da godt blive enige om, at det alligevel har krævet noget ekstra af både oplægsholdere og deltagere at gennemføre dagene med helt samme effekt, og det skal de have et stort skulderklap for.

Poul: I år ansatte vi også medarbejder nummer 100 – og det er en milepæl, jeg er stolt af. Det vidner om, at kollegaer søger over til os, fordi de kan mærke, at vi investerer i dem, og at vi tror på dem. Vi går op i, at det skal være sjovt og spændende at gå på arbejde, og vi prioriterer deres udvikling. Det gør vi, fordi vi tror på, at glade medarbejdere leverer de bedste løsninger. Og så bliver jeg da stolt, hver gang jeg har en tilfreds kunde i røret, der roser de folk, vi sender ud til dem.

Et kig ind i 2021

Ambitionerne og den gode energi fortsætter, og vi glæder os til at kunne løfte sløret for flere planer i 2021. Vi tror på digitaliseringen, og vi håber på flere arrangementer i det kommende år.

Simon: Jeg glæder mig til næste år. Noget af det, jeg ser allermest frem til er, at vi forhåbentligt kan mødes lidt mere – både med kunder, men også med kollegaer og andre samarbejdspartnere. Vi er vant til at være sociale, og vi mangler at ses med hinanden. Vi savner at holde arrangementer, store som små, og det håber jeg, vi kan komme til.

Carsten: Vi har selvfølgelig alle en tro på, at digitaliseringen fortsætter, og at vi bliver ved med at sende kunder op i skyen, så at sige. Det glæder jeg mig til, for det er altid spændende at være en del af kundens rejse. Og så glæder jeg mig til at skabe nye relationer og forhåbentligt møde flere mennesker over en kop kaffe i stedet for på Teams.

Poul: Ja, og så er det jo et år, hvor vi skal samle en del flyttekasser. Vi kan vel allerede løfte sløret for, at alle seks kontorer enten skal udvide eller flytte til større lokaler i løbet af 2021. Det har vi efterhånden prøvet et par gange, men det er lige spændende hver gang.

Rigtig godt nytår til alle – og mange tak for i år. Vi håber, at vi ses i 2021!

Vil du vide mere?


Vil du vide mere?