Her er de 3 funktioner, vi glæder os mest til i Fall Release 2020

To gange om året udgiver Microsoft en systemopdatering til Microsoft Dynamics 365 Business Central

Den 1. oktober 2020 udkommer deres 2020 release wave 2, også kaldet Fall Release.

Den kommende opdatering indeholder et hav af små og store nyheder, som alle sammen er med til at forenkle og forbedre dit arbejde i Business Central. Vi har selvfølgelig holdt øje med kommende funktioner i den nye version.

”Som Microsoft partner, er det rart at se der bliver arbejdet på højtryk for at give os bedre værktøjer til at fremtidssikrede løsninger til vores kunder.

Vi er glade for at se, hvordan Business Central tager sin plads i hele Dynamics 365 og Office 365 universet. Det gør de blandt andet ved at integrere til Outlook og Teams, men også til Common Data Service og resten af Powerpakken.”

Casper Sabro, produktchef, relateit

Vi har samlet de tre funktionsnyheder, som vi mener vil give størst værdi for dig som bruger. Dem har vi listet lige her.

1.   Nu kan du udvikle og teste i flere miljøer

Det har tidligere kun været muligt at udvide Business Central til tre lande eller forretningsgrene, men i den nye version bliver det muligt at tilkøbe flere produktionsmiljøer – og derved få adgang til Business Central fra flere dele af forretningen. Samtidig kan man oprette flere testmiljøer, også kaldet sandkasser.

Denne funktion har længe været efterspurgt af vores kunder, som for eksempel har mere end tre databaser. Vi glæder os til, at dette bliver implementeret, da det giver os en større mulighed for at teste flere udviklingspunkter af sammen med vores kunder.

Microsoft har dog endnu ikke meldt ud, hvor mange sandkassemiljøer det er muligt at oprette per produktionsmiljø.

2.   Microsoft lytter – og gør momsindberetning lettere

Microsoft har været gode til at lytte til deres kunder, partnere og brugere med denne release. Faktisk kom idéen til denne funktion direkte fra en bruger gennem Microsoft Ideas. Det er fedt, når brugernes feedback kan lede til nye funktioner, som kan hjælpe os alle sammen.

Fall releasen af Microsoft Dynamics 365 Business Central kommer til at understøtte indberetning af momsgrupper, og gør det ikke kun muligt, men lover også at det er let og problemfrit. Denne funktion er især nyttig for mellemstore virksomheder, der skal overholde en række retningslinjer, når de indberetter moms i grupper.

For at gøre det sikkert og let at administrere momsindberetningen, vil der være fokus på kommunikationen mellem grupperne samt indsamling af momsdata.

3.   Du får besked ved vigtige dataændringer

Det kan hurtigt give hovedpine og længere arbejdsdage, hvis der bliver ændret i vigtige opsætninger eller oplysninger såsom kontonummer, kundenavn eller adresse i Business Central – og man ikke lige er opmærksom på det.

I den kommende opdatering kan man vælge at blive notificeret ved ændringer af højrisikodata. På den måde kan du altid være opdateret på vigtige rettelser.

Du kan ganske simpelt selv definere en liste over de opsætningsfelter, du vil have besked om ved ændringer. Her kan du for eksempel vælge at modtage notifikation, hvis et kontonummer ændrer sig – og på den måde ved du, at alt går til rette ejermand. Desuden skal du ikke længere bruge tid på at dobbelttjekke, at alle oplysninger er, som de skal være.

Image

… Men der er mere!

Der er faktisk en del funktioner i den nye opdatering, og det var svært at holde os til tre, så vi har lige samlet lidt flere:

Sådan får du den nyeste version

Det kommer an på om din virksomheds ERP-system ligger i skyen eller i kælderen.

Hvis du har en Cloud løsning, kommer opdateringen af sig selv – helt uden, at du behøver at gøre noget. En opdatering til nyeste version kan dog i nogle tilfælde give udfordringer for dine tilpasninger, også kaldet extensions. Det hjælper vi dig meget gerne med ved at tilbyde en opgraderingsaftale på extensions.

Med en opgraderingsaftale sørger vi for, at dine extensions udviklet af RelateIT, altid er kompatible med den nyeste version af Business Central. Uden at du skal gøre noget.

Har du derimod en on-premise løsning, skal opdateringen installeres manuelt. Det hjælper vi selvfølgelig også gerne med!

Læs mere om den nye Fall Release her

Vil du vide mere?


Vil du vide mere?