Danske Advokater

Danske Advokater har fået en nemmere hverdag med Business Central

Danske Advokater er de danske advokatvirksomheders brancheforening. De sikrer politisk indflydelse og et fagligt netværk for de danske advokatvirksomheder og advokater. Med omkring 25.000 medlemmer og over 20 specialiserede fagudvalg stiller det krav til de interne systemer, der samler alle tal og virksomhedsdata.

Danske Advokater kom fra det ældre økonomisystem, AX 2012, før de tog skridtet og skiftede til Microsoft 365 Business Central. Et nødvendigt skridt, da AX 2012 ikke længere bliver supporteret. For økonomikoordinator i Danske Advokater, Mads Rosenberg Thomsen, handlede det også om, at det gamle system var blevet for kringlet at arbejde i.

"Vi havde brug for en standardløsning, som bare fungerede. Det er præcis det, Business Central er for os – og når vi vokser, kan Business Central vokse med os."

Mads Rosenberg Thomsen, Økonomikoordinator, Danske Advokater

- Folk var ved at være trætte af systemet, fordi der var lavet så meget ved det. Det var overudviklet, og der var kodet rigtig meget i det, så det var slet ikke brugervenligt længere. Der var brug for at starte på en frisk. Jeg har tidligere brugt Navision, og jeg havde hørt meget godt om Business Central, som jo er skabt ud fra Navision. Der er ingen tvivl om, at det er et populært system, og så er det bare smart, at det snakker sammen med hele Office 365 universet, som vi, som mange andre, bruger hver dag, fortæller Mads fra Danske Advokater.

En standardløsning, der kan vokse med virksomheden

- Vi undersøgte selvfølgelig andre økonomisystemer, men det var vigtigt, at systemet passede til vores størrelse. Hvis et system bliver for stort, bliver det uoverskueligt, og vi havde brug for en standardløsning, som bare fungerede. Det er præcis det, Business Central er for os – og når vi vokser, kan Business Central vokse med os.

Danske Advokater har i flere år samarbejdet med en af vores kollegaer i branchen, IT Relation, omkring håndtering af hele deres IT-drift og support:

- Vi har en IT-partner, som vi er rigtig glade for, men desværre kunne de ikke hjælpe os med et nyt økonomisystem. De kunne dog derimod anbefale nogen, der kunne levere – og det var altså twoday RelateIT, som fik deres anbefaling. Det gav bare rigtig god mening for os at vælge nogen, som har respekt fra andre i branchen, og som kunne samarbejde med IT Relation.

”Nogle gange skal der bare ikke mere til”

Efter at have brugt Business Central i et par måneder kan Mads Rosenberg Thomsen allerede mærke betydelig forskel på workflow og arbejdsprocesser:

- Sådan noget som rapportudskrivning er blevet så nemt – og det samme med hele procesdelen; det er blevet så overskueligt. I vores gamle system var vi nødt til at lave mange manuelle opgaver, og det giver selvfølgelig også flere fejl. Nu kan vi nøjes med at kontrollere, at systemet gør det korrekt, og det sparer os for rigtig meget tid.

- Jeg har også lagt mærke til, at det er blevet langt nemmere at lære nye medarbejdere, hvordan man bruger systemet – fordi det bare giver mening og er brugervenligt. I og med at det gamle system havde så mange tilpasninger og justeringer, var det selvfølgelig blevet mere kringlet at bruge, og det tog lang tid for nye at sætte sig ind i processerne. Nu er det nemt og smart, og det virker – og nogle gange skal der bare ikke mere til, fortæller Mads.

"I vores gamle system var vi nødt til at lave mange manuelle opgaver, og det giver selvfølgelig også flere fejl. Nu kan vi nøjes med at kontrollere, at systemet gør det korrekt, og det sparer os for rigtig meget tid."

Mads Rosenberg Thomsen, Økonomikoordinator, Danske Advokater

Løbende dialog og løbende hjælp

- Jeg har været glad for samarbejdet med twoday RelateIT. Det er jo ikke et lille projekt at implementere et nyt økonomisystem, så det er vigtigt med et godt samarbejde og en god dialog. Da vi gik live, var twoday RelateIT med os hele vejen, og jeg kunne få fat på dem, jeg skulle. Jeg følte, der blev taget hånd om os, og det var rigtig rart.

- Der har hele tiden været en god tone, og så har jeg været glad for, at jeg bare kunne række ud til twoday RelateIT via Teams. Altså det var så smart, at jeg ikke altid skulle sende en mail, men hurtigt kunne se, om folk var optaget eller er ”grønne” og havde tid til at hjælpe. Det er en fed måde at få fat på sin leverandør på, fordi der nogle gange er ting, som helst skal fikses nu og her, men måske ikke tager meget mere end 10 minutter, afslutter Mads Rosenberg Thomsen, Økonomikoordinator, Danske Advokater.

Image
Derfor valgte Danske Advokater Business Central fra twoday RelateIT
  • Business Central er et fleksibelt standardsystem, der kan vokse med deres forretning
  • Færre manuelle opgaver og nem rapportudskrivning
  • Meget brugervenligt system.
  • twoday RelateIT blev anbefalet af en anden partner.

Vil du høre mere om Business Central og vores andre løsninger?